Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud
Master Kwaliteitsmanagement

Master Kwaliteitsmanagement

Een wetenschappelijk perspectief op kwaliteitsmanagement

  • Adviseer je organisatie over strategische kwaliteitsvraagstukken
  • Begeleid veranderingen en verbeteringen soepel en slagvaardig
  • Studeer in je eigen tempo met een modulaire opbouw

Bekijk alle details

Een startmoment wordt met je afgestemd

Uitvoering
Master
Accreditaties
NVAO
Duur
42 dagen (2,5 jaar)
ECTS (studiepunten)
60 ECTS (studiepunten)
Startmoment
Start al in april
Onderwerpen
  • +16
    Nog 16 anderen

Dit ga je leren in Master Kwaliteitsmanagement

In deze master ontwikkel je een gedegen wetenschappelijke basis. Je maakt kennis met verschillende perspectieven op het vak van kwaliteitsmanagement. Zo kun je jezelf een goed beeld vormen van de mogelijkheden voor continue verbetering van de processen en kwaliteitssystemen binnen je organisatie. Bovendien leer je die verbeteringen soepel door te voeren. De master bestaat uit 6 modules, een praktijkonderzoek en een thesis. Je doorloopt deze master in minimaal 2,5 jaar en maximaal 5 jaar.

De master kent opstart momenten in januari, april en september. Na inschrijving wordt een persoonlijk studiepad met jou afgestemd dat zo goed mogelijk aansluit bij jouw persoonlijke situatie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • De basis van kwaliteitsmanagement
  • De inrichting van kwaliteitsmanagement
  • Inzicht in kwaliteit en risico's: feiten en cijfers
  • Systematisch verbeteren en innoveren
  • Onderzoek in organisaties
  • Keuzemodule uit de Master Human Development

Resultaten

  • Je draagt de NVAO-geaccrediteerde titel Master of Arts
  • Je bent in staat om constructief-kritisch naar kwaliteitsmanagement te kijken
  • Je hebt verschillende perspectieven op kwaliteitsmanagement
  • Je hebt je visie, deskundigheid en competenties als professional ontwikkeld
  • Je kunt organisaties adviseren over verandering en continue verbetering
  • Je kunt verbeteracties onderbouwen, coördineren en uitvoeren
  • Je bent een echte professional binnen het vakgebied kwaliteitsmanagement

Voor een wetenschappelijke verdieping in je carrière

Voor wie?

Als kwaliteitsmanager heb je een hart voor verbeteren. Jij wilt processen en samenwerking binnen je organisatie zo efficiënt mogelijk laten verlopen. Je wilt je adviezen en acties baseren op een wetenschappelijke basis. En je deskundigheid en skills naar een hoger niveau brengen. Zodat jijzelf èn je organisatie efficiënt, integer en soepel functioneren en continu verbeteren.

Inhoud

Mastermodule Basis van kwaliteitsmanagement

Je verdiept je in de belangrijkste concepten en theorieën van kwaliteitsmanagement. Je schept orde in de veelheid van benaderingen en krijgt een goed beeld van het belang voor je eigen organisatie. Ook ontwikkel je een constructief-kritische blik op het vak. Een meer gedetailleerde beschrijving van de onderwerpen die tijdens de lesdagen aan bod komen, staat in de modulebeschrijving.

Mastermodule Inrichting van kwaliteitsmanagement

Welke voorwaarden zijn een must voor succesvol kwaliteitsmanagement? In deze module zet je de stap van strategie naar uitvoering. Je leert bijvoorbeeld over geldende wet- en regelgeving, inrichting, besturing, cultuur en leiderschap. Een meer gedetailleerde beschrijving van de onderwerpen die tijdens de lesdagen aan bod komen, staat in de modulebeschrijving.

Mastermodule Inzicht in kwaliteit en risico's

Je verdiept je in de verschillende technieken voor kwaliteitsmeting en -monitoring, zoals audits. Je krijgt inzicht in data-analyse, resultaten en hun onderlinge verbanden. Zo kun je gerichter verbeteren in je eigen praktijk. Een meer gedetailleerde beschrijving van de onderwerpen die tijdens de lesdagen aan bod komen, staat in de modulebeschrijving.

Mastermodule Systematisch verbeteren en innoveren

In deze module verdiep je je in de belangrijkste concepten en theorieën van verbetermanagement. Je leert wanneer je welke techniek kunt inzetten. Ook gaan we in op de verschillen tussen verbeteren, innoveren en ontwerpen en de dilemma's die daar bij horen. Een meer gedetailleerde beschrijving van de onderwerpen die tijdens de lesdagen aan bod komen, staat in de modulebeschrijving.

De mensfactor van kwaliteitsmanagement (keuzemodule)

Met de nodige 'technische' kennis op zak is het nu aan jou hoe je de menskant van kwaliteitsmanagement wilt uitdiepen. Je kunt kiezen uit 3 modules:

Mastermodule Onderzoek in organisaties

In deze module staan de methodologie en de opzet van jouw thesis centraal. Je leert op een verantwoorde manier rapporteren over de bevindingen van jouw onderzoek. Je sluit de module af met jouw onderzoeksopzet voor de thesis. Een meer gedetailleerde beschrijving van de onderwerpen die tijdens de lesdagen aan bod komen, staat in de modulebeschrijving.

Masterthesis

Je voert zelf onderzoek uit binnen een deelaspect van het vakgebied kwaliteitsmanagement. Onder begeleiding van jouw persoonlijke thesisbegeleider  schrijf je een methodologisch verantwoorde masterthesis. Hierna ken je de verschillende benaderingen en technieken voor kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Bovendien kun je de onderzoeksresultaten schriftelijk en mondeling helder overbrengen.

Kosten en financiering

Deze training kost in totaal € 22.500,00 btw-vrijgesteld en is opgebouwd uit de volgende componenten:

Opleiding

Jouw investering in deze master bedraagt € 22500,00, wanneer je kiest voor betaling in één keer. Hierover wordt geen btw berekend. Kijk voor de andere betaalopties en financieringsmogelijkheden op www.suas.nl/praktische-informatie-masters.

Materiaal

Je bent zelf verantwoordelijk voor de aanschaf van je studieboeken (ca. € 125,00 per mastermodule). Voor de start van de module ontvang je een modulebeschrijving inclusief literatuurlijst. De kosten voor het studiemateriaal zijn dus niet bij de prijs inbegrepen en worden niet vermeld op de factuur. Je kunt ze eventueel apart declareren bij je werkgever. Colleges zijn in het Nederlands. De literatuur kan naast Nederlands ook in het Engels zijn.

Arrangement

De kosten voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet zijn bij de prijs inbegrepen.

Programma

Doelstellend gesprek

In een persoonlijk gesprek met je studiebegeleider en je businesscoach bespreek je jouw achtergrond, motivatie en wederzijdse verwachtingen. Je formuleert samen je leerdoelen en bespreekt op welke manier je de opleiding het beste kunt volgen.

Collegedagen

Doordat de Master Kwaliteitsmanagement modulair is opgebouwd, kun je zelf jouw studietempo bepalen. De opleiding bestaat uit een persoonlijk doelstellend gesprek, 6 modules met een minimale doorlooptijd van 2,5 jaar en 1 thesis.

Een mastermodule bestaat uit 7 collegedagen met een doorlooptijd van 14 weken. Je tijdsinvestering is circa 16 uur aan zelfstudie per week (inclusief collegedagen). Je kunt drie keer per jaar starten met de master: in januari, april en september.

Je kunt de modules maximaal 5 jaar combineren tot een complete master. Een complete master bestaat uit 60 ECTS: 48 ECTS voor de modules en 12 ECTS voor de thesis.

Module 1 t/m 6, colleges 1 t/m 7:

  • 1 collegedag van 09.30 tot 17.30 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze masteropleiding is 20 deelnemers.

Diploma

Elke module wordt afgerond met een toets, waarbij je het geleerde integraal op jouw eigen praktijk toepast. Bij voldoende resultaat ontvang je een deelcertificaat. Heb je de hele hbo-master succesvol afgerond, dan ontvang je het getuigschrift Master Kwaliteitsmanagement en mag je de NVAO erkende mastertitel Master of Arts voeren.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

STAP-budget

Het Stap-budget is een subsidie vanuit de overheid van maximaal € 1.000,- om een opleiding, training of cursus te volgen. Het is voor iedereen die zichzelf verder wil ontwikkelen vanaf 18 jaar tot aan de AOW leeftijd. Gebruik het als kans om je kennis te verdiepen binnen je loopbaan, of om eindelijk die omscholing te doen waar je al zo lang van droomt. 

STAP-budget aanvragen? Zo geregeld!

  1. Kies je opleiding en startdatum. Je moet starten binnen drie maanden vanaf het moment dat je het STAP-budget aanvraagt.
  2. Meld je met STAP-budget aan voor je opleiding. Bewaar je bewijs van aanmelding. Die heb je nodig voor je aanvraag bij UWV.
  3. Vraag je STAP-budget aan bij UWV met je bewijs van vooraanmelding. Binnen vier weken krijg je bericht.
  4. Is je aanvraag goedgekeurd? Start met je opleiding!

MEER LEZEN

Docenten

Dit worden je docenten

  • drs. Gerard Berendsen

    Drs. Gerard Berendsen studeerde Biologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Vandaag de dag is hij werkzaam als voorzitter van het Nederlands Netwerk voor Kwaliteitsmangement (NNK), eigenaar en consultant van Twente Quality Centre (TQC) en bestuursvoorzitter van Our Common Future 2.0. Zijn expertise betreft kwaliteitsmanagement, procesverbetering, management van organisatienetwerken, duurzaam ondernemen en human resource management.

  • ir. Jos Groenendijk

    Schouten & Nelissen University of Applied Sciences

    Ir. Jos Groenendijk studeerde Vliegtuigbouwkunde aan de Technische Universiteit van Delft op digitale vliegtuigbesturing. Vandaag de dag is hij als toetscoördinator werkzaam bij Project A2 Maastricht en Noorderbrugtracé Maastricht en tevens als adviseur kwaliteitsmanager bij het project Stationsrenovatie Oostlijn en Zeesluis IJmuiden. Zijn interesse ligt bij verschillende vormen van management: van het proces tot aan kwaliteit en verandermanagement. Hij is mede auteur van het boek Kwaliteitsmanagement in de praktijk (2013) en examinator persoonscertificatie NNK / EOQ. Jos Groenendijk is inhoudelijk-coördinator voor de Master Kwaliteitsmanagement (MKM) en inhoudelijk-verantwoordelijke van en docent in de modules ‘Basis van kwaliteitsmanagement’ en ‘Inrichting van kwaliteitsmanagement’. Deze modules kunnen losstaand of geïntegreerd in de Master Kwaliteitsmanagement worden gevolgd.

  • drs. Sacha Spoor MBA

    Nyenrode Business Universiteit

    Drs. Sacha Spoor MBA is docent, onderzoeker en organisatieadviseur bij het instituut voor Bedrijfsethiek en Integriteitmanagement (EIBE) van Nyenrode Business Universiteit. Sacha is verantwoordelijk voor beleidsontwikkeling, onderzoek, onderwijs en advies op het gebied van integriteitsmanagement. Sacha's expertisegebied is integriteitmanagement, Ethisch Leiderschap, governance, ethiek, klokkenluiden, integriteitdilemma's, vertrouwenspersonen, integriteitfunctie, compliance officers. Integriteit in de zin van professionele verantwoordelijkheid, je werk goed doen en een open bedrijfscultuur; niet (alleen) in de zin van regeltjes en codes. Sacha werkt sinds 1998 in het integriteitvak; als adviseur bij de gemeentes Amsterdam en Haarlemmermeer en als consultant bij Deloitte. Zij heeft aan de wieg gestaan van Bureau Integriteit Amsterdam en heeft de integriteitfunctie en het integriteitsbeleid binnen Haarlemmermeer opgezet. De rode draad in Sacha’s carrière is het adviseren van (top)management en bestuur. Bijvoorbeeld over het ontwikkelen, veranderen en borgen van een open en veilige cultuur, een integere organisatie en Ethisch Leiderschap. Daarnaast ontwikkelt zij opleidingen, cursussen en workshops. Ze doceert deze aan uiteenlopende doelgroepen. Op Nyenrode en incompany. Van hoog tot laag, bestuur tot werkvloer. Altijd op maat, met diverse interactieve werkvormen, en altijd toepasbaar in de eigen werkpraktijk. Sacha voert ook wetenschappelijk onderzoek en integriteitsonderzoeken uit (in geval van een vermoeden van misstand of ongewenst gedrag) voor voorzitters/leden van klachtencommissies of onderzoekscommissie. Sacha is steeds vaker betrokken bij onderzoeken naar duurzaam ondernemen en stewardship, zoals een onderzoek naar Duurzaam Leiderschap en het onderzoek naar een duurzaamheidskeurmerk voor de infrasector.

  • prof. dr. ir. Henk de Vries

    Erasmus University

    Prof. dr. ir. Henk de Vries studeerde Geodesie aan de Technische Universiteit Delft. Zijn specialisatie was planologische geodesie. In zijn afstuderen combineerde hij dat met filosofie, op het thema ruilverkaveling. Hij promoveerde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam op een onderzoek naar de rol van nationale normalisatie-instellingen. Na en deels naast banen bij het Nederlands Normalisatie-instituut in Delft werkte hij in onderzoek en onderwijs op het gebied van normalisatie aan de Rotterdam School of Management, Erasmus University. Daar is hij nu hoogleraar Standardisation Management.

  • prof. dr. ir. Kees CTB Ahaus

    Erasmus Universiteit Rotterdam

    Prof. dr. ir. Kees Ahaus (1960) is hoogleraar Health Services Management & Organisation bij Erasmus School of Health Policy & Management (ESHPM) van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Sinds 2004 was hij bijzonder hoogleraar bij de Rijksuniversiteit Groningen, eerst voor de leerstoel Kwaliteitsmanagement en vanaf 2008 voor de leerstoel Healthcare Management. In zijn onderwijs en onderzoek houdt hij zich bezig met het verbeteren van de kwaliteit van zorg met behulp van benaderingen zoals lean en waardegedreven zorg.

  • mr. Lesley Fisscher

    Saxion University of Applied Sciences/ Rijksuniversiteit Groningen

    Mr. Lesley Fisscher is als docent/onderzoeker werkzaam bij de Academie voor Bestuur Recht & Ruimte van Saxion University of Applied Sciences. Als buiten-promovendus is Lesley verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij doet onderzoek naar juridisch management bij MKB-bedrijven o.a. o.b.v. case studies waarin het juridisch management wordt beoordeelt en aanbevelingen worden gedaan t.b.v. verbetering en benutten van kansen. Lesley richtte zich eerder als wetenschappelijk accountmanager bij de faculteit Recht, Economie, Bestuur en Organisatie van de Universiteit Utrecht op de ontwikkeling en organisatie van executive onderwijs. Verder werkte Lesley als advocaat voor een toonaangevend advocatenkantoor in het oosten van het land op het gebied van arbeids- bouw- en ondernemingsrecht en was hij als manager bij de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) verantwoordelijk voor de ontwikkeling en organisatie van het juridisch postacademisch onderwijs (PAO) voor advocaten en andere juridisch professionals.

  • dr. Joost Vos

    Dr. Joost Vos studeerde Farmacie aan de Universiteit Utrecht. Hij promoveerde aan de Rijksuniversiteit Groningen op (keten)samenwerking in het sociale domein. Hij is partner bij TNO Management Consultants en begeleidt organisaties op het terrein van samenwerken en praktijkgedreven kwaliteit: waaronder fusies, professionaliseringstrajecten in samenwerkingsverbanden, TVB-sessies (taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden), resultaatgericht sturen, waarderend auditten. Hij publiceert met regelmaat, waaronder Doen wat er gedaan moet worden (2015). Joost Vos geeft les in de module Inrichting van kwaliteitsmanagement. Deze module kan losstaand of geïntegreerd in de master Human Development worden gevolgd.

  • ing. Hans Berkien

    Hans Berkien heeft een HBO-opleiding Weg- en Waterbouwkunde en een aanvullende opleiding bedrijfskunde gevolgd. Momenteel volgt hij een Masteropleiding Risicomanagement aan de Universiteit Twente. Hans is werkzaam geweest in diverse technische bedrijfskundige functies in de civiele bouw. Daarnaast heeft hij gewerkt bij de Raad voor Accreditatie en is sindsdien ca. 20 jaar werkzaam als extern teamleider betrokken bij het beoordelen van test-, inspectie- en certificatie-instellingen. Als zodanig heeft hij de nodige kennis en ervaring opgedaan op het gebied van audits en assessments.

  • prof. dr. Ronald Does

    Universiteit van Amsterdam

    Prof. dr. Ronald J.M.M. Does is sinds 1991 hoogleraar Industriële Statistiek aan de Universiteit van Amsterdam. Ronald Does was van 1994 tot 2020 directeur bij het Instituut voor Bedrijfs- en Industriële Statistiek van de Universiteit van Amsterdam (IBIS UvA). Hij heeft in de afgelopen jaren prestigieuze erkenningen en medailles mogen ontvangen voor zijn internationale bijdragen aan kwaliteitsverbetering, waaronder in 2021 de Lancaster Medal of the American Society for Quality, in 2019 de Box Medal of the European Network for Business and Industrial Statistics (ENBIS) en de Shewhart Medal of the American Society for Quality voor zijn statistische bijdragen aan kwaliteitsverbetering. Bij zijn emeritaat in 2021 werd hij door Zijne Majesteit benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw.

  • prof. dr. ir. Joop Halman

    Universiteit Twente

    Prof. Dr. Ir. Johannes (Joop) Halman studeerde Bouwkunde aan de TU Delft en Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hij promoveerde aan de TU Eindhoven op onderzoek naar de ontwikkeling van een risicodiagnosemethode RDM voor innovatieprojecten. Deze methode wordt wereldwijd toegepast o.a. bij innovatieprojecten van Unilever en Shaanxi in China. Vandaag de dag is Halman werkzaam als hoogleraar innovatie en risicomanagement bij de Universiteit Twente en is hij wetenschappelijk programmaleider van de master of science in Risicomanagement aan de UT. Halman publiceert met regelmaat in internationale wetenschappelijke tijdschriften op het gebied van innovatiemanagement en risicomanagement. Bij S&N is Halman betrokken als docent bij de module Inzicht in kwaliteit en risico’s. Deze module kan losstaand of geïntegreerd in de master Kwaliteitsmanagement worden gevolgd.

  • dr. ir. Petra Hoffmann

    Universiteit Twente afdeling High-tech Business & Entrepreneurship

    Petra Hoffmann is Universitair Docent bij de afdeling High-tech Business & Entrepreneurship (HBE) binnen de Universiteit Twente (sectie Entrepreneurship & Technology Management (ETM)). Ze studeerde Technische Bedrijfskunde aan dezelfde universiteit, en promoveerde er -na verschillende onderzoeksprojecten in de industrie en de Katholieke Universiteit van Leuven- met het proefschrift “Innovative Supply Risk Management”. Haar onderzoek richt zich met name op innovatie en risicomanagement in de supply chain, waarbij ze een risicomanagement model heeft ontwikkeld dat bedrijven in staat stelt om mogelijke risico’s op tijd te identificeren en managen. Verder is Petra geïnteresseerd in onderzoekssamenwerking tussen de academische wereld en het bedrijfsleven. Het werk van Petra is gepubliceerd in verscheidene internationale wetenschappelijke tijdschriften, zoals het Journal of Business Research en het Journal of Purchasing en Supply Management. Petra doceert verschillende Operations management en Supply management vakken op bachelor en master niveau voor diverse (technisch) bedrijfskundige opleidingen. Daarnaast is Petra als kerndocent betrokken bij de Master Risico Management aan de UT. Bij Schouten & Nelissen is Petra inhoudelijk verantwoordelijke en docent voor de module Inzicht in kwaliteit en risico’s.

  • Henk-Jan Messchendorp

    Nadere info volgt z.s.m.

  • dr. ir. Joost Zuurbier

    Joost Zuurbier heeft na zijn studie Technische Bedrijfskunde aan de Universiteit Twente in 1994 een proefschrift afgerond over financiële sturing van ziekenhuizen. Hij is auteur van vele artikelen en boeken op het gebied van Financiële Sturing, zoals het boek “Onderhandelen over Zorgproducten” (Reed Business Information, 2015). Hij is partner bij Q-Consult Zorg en tevens als programmaleider verbonden aan het Erasmus Centrum voor Zorgbestuur waar hij de Leergang Financieel Bestuur in de Zorg verzorgt. Daarnaast is hij bij het Erasmus Centrum voor Zorgbestuur coördinator van de financiële module in de MBA Health.

  • Witek ten Hove MA

    Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

    Witek ten Hove is hoofddocent aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en voorzitter van de R-User Group in Nijmegen. Na zijn studie aan de Universiteit van Maastricht heeft hij bij verschillende multinationals gewerkt als business analist, beurshandelaar en commodity trader. Zijn specialisaties zijn onder andere data science en online / blended learning.

  • Harry Jonker MA

    ‘Unlock your people’s potential’ Dit is de missie van The Art of Dialogue. Het consultancy bedrijf waarvan Harry Jonker MA medeoprichter is. Harry heeft een Technisch Bedrijfskundige achtergrond en vele jaren in management- en directiefuncties bekleed bij Defensie en in het bedrijfsleven. Zijn voorliefde gaat uit naar productie organisaties in het algemeen en familiebedrijven in het bijzonder. Harry heeft zijn Black Belt in 2014 gehaald op de gebieden Lean & Six Sigma, waarna hij als zelfstandig ondernemer een aantal jaren diverse projecten daarin heeft mogen leiden. Na verloop van tijd rees de vraag hoe het mogelijk was, dat een gedachtengoed zoals Lean zo vaak onvoldoende tot wasdom komt in Nederland en ‘het Westen’. Om een antwoord daarop te vinden heeft Harry de master Human Development bij Schouten University of Applied Sciences gevolgd en als specialisatie Veranderkunde afgerond. Niet met ‘of-of’, maar ‘en-en’ denken wil Harry de verschillende veranderstrategieën bij elkaar brengen en met elkaar combineren, om al co-creërend tot resultaat te komen. De aanpak van Harry en zijn bedrijf zijn te kenmerken door de woorden: Play – Explore – Deliver.

  • dr. Everard van Kemenade

    Hogeschool Utrecht

    Everard van Kemenade promoveerde op Certificering, Accreditatie en de Professional bij de Erasmus Universiteit. Hij schrijft boeken en artikelen voor TQM Journal, Quality in Higher Education, Quality Progress e.a. Daarnaast is hij directeur/eigenaar van Van Kemenade ACT. Daarvoor werkte hij in Egypte, Syrie, Ghana, Tanzania, Viet Nam, Romania, India en de Caribben. Ook is hij senior lecturer/researcher bij de Master of Integrated Care Design (Hogeschool Utrecht). Zijn onderzoeksthema betreft emergentie.

  • dr. ir. Martin van Staveren

    Van Staveren Risk Management

    Mensen in organisaties realistisch(er) met onzekerheden, risico’s en kansen leren omgaan, zonder de illusie van volledige beheersing. Dit is de vertaling van mijn missie in acties, bijvoorbeeld via workshops, begeleiding en advies. Hier werk ik dagelijks aan, op een vernieuwende en pragmatische manier: risicogestuurd werken door het ontwikkelen van risicoleiderschap in de praktijk. De onderzoeksresultaten uit mijn promotieonderzoek, in combinatie met praktijkervaringen, hebben geleid tot drie managementboeken: Risicogestuurd Werken in de Praktijk, Risicoleiderschap en Iedereen risicoleider.

  • dr. Matthias de Visser

    University of Twente

    Dr. Matthias de Visser is bedrijfskundige en assistent professor aan de University of Twente. Hij heeft een speciale interesse voor management innovatie binnen productiebedrijven. Zijn onderzoek richt zich op de individuele, team en organisatie aspecten van innovatie. Matthias heeft verschillende wetenschappelijke publicaties op zijn naam staan, onder meer in het Journal of Product Innovation Management, Technovation, en Creativity and Innovation Management. Tijdens zijn promotie-onderzoek won hij de prestigieuze Christer Karlsson Best Paper Award (tijdens het 16e International Product Development Management Conference) en de Runner Up Best Paper Award (18e International Product Development Management Conference).

  • prof. dr. Jan de Vries

    Rijksuniversiteit Groningen

    Jan de Vries is hoogleraar aan de Rijksuniversiteit Groningen. Zijn expertise ligt op het gebied van Operations Management en de organisatorische inbedding van planningssystemen. Hij heeft belangstelling ontwikkeld voor de gezondheidszorg waar planningssystemen verbonden zijn met de invloed van uiteenlopende stakeholders.

  • drs. ing. Ed Wieles

    Ed Wieles is opgeleid als analytisch chemicus (HTS) en heeft een Master in Public Management and policies (bestuurskunde). Na ruim 10 jaar water- en milieuonderzoek heeft hij zich gespecialiseerd in kwaliteitsmanagement. Eerst als kwaliteitsmanager op een laboratorium en binnen een advies- en ingenieursbureau. De laatste 25 jaar bij de Raad voor Accreditatie heeft hij de kwaliteitskunde vanuit een veelheid aan perspectieven kunnen benaderen, van puur datagedreven methoden tot filosofische beschouwingen en van eenvoudige kwaliteitscontrole systemen tot geïntegreerde managementsystemen voor kwaliteit, milieu, veiligheid, informatieveiligheid en bedrijfscontinuïteit. In die periode heeft hij kennis gemaakt met kwaliteitsmanagement op een bouwplaats in China, een software ontwikkelaar in India en de producent van bouten en moeren voor een marslander in de VS. Met de inbedding van keuring en certificering in nationale en Europese wetgeving (zoals CE-markering) heeft hij zich verdiept in beleidsmatige en bestuurlijke aspecten van deze instrumenten. Nu is hij actief als freelance adviseur, trainer en auditor, vooral op het gebied van kwaliteitsmanagement en accreditatie.

Nu starten met Master Kwaliteitsmanagement

Master Kwaliteitsmanagement

Een wetenschappelijk perspectief op kwaliteitsmanagement

  • Adviseer je organisatie over strategische kwaliteitsvraagstukken
  • Begeleid veranderingen en verbeteringen soepel en slagvaardig
  • Studeer in je eigen tempo met een modulaire opbouw
Een aantal mensen zitten in een zaal, sommige hebben een notitieboekje. De mensen zijn aan het luisteren naar een lezing.

Twijfel je nog? Volg eerst een gratis proefcollege!

Maak via een online proefcollege vrijblijvend kennis met onze Master Kwaliteitsmanagement

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Ditty van der Elst

Opleidingsadviseur

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou