Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud

Telefonische verkoop

Maak van elk telefoontje een commercieel succes

  • Haal meer rendement uit klantcontact met vriendelijke, doelgerichte gesprekken
  • Straal professionaliteit en vertrouwen uit in commerciële telefoongesprekken
  • Bereik betere salesresultaten door helder te communiceren en beter te luisteren

Bekijk alle details

Uitvoering
Training
Duur
2 dagen (6 weken)
Startmoment
Start al in mei
Onderwerpen

Dit ga je leren in Telefonische verkoop

Aangezien jij dagelijks klantcontact hebt, speel je een cruciale rol. Je voert veel telefoongesprekken en bent medebepalend voor het succes van de organisatie. Effectief en efficiënt omgaan met je tijd? De behoeftes en wensen van je klant inventariseren, daar op de juiste wijze op inspringen én professioneel optreden bij klachten? Ga er maar aan staan!

In deze training Telefonische verkoop krijg je structuur en tools aangereikt om succesvol telefonische klantgesprekken te voeren en ervaar je hoe je, door de klant centraal te stellen, het verschil kunt maken. We pakken het praktisch aan. Je oefent met medecursisten en ervaart hoe de juiste (commerciële) communicatie leidt tot tevreden klanten. Dit alles concreet afgestemd op jouw situatie in jouw bedrijf.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Vaardigheden, kennis en attitude
  • Verbinding met je klant
  • Structuur van een goed acquisitiegesprek, verkoopgesprek en klachtgesprek
  • Opening van het klantgesprek
  • Inventarisatie van behoeftes en wensen
  • Succesvol pitchen
  • Toepassen van afsluittechnieken
  • Omgaan met de diverse klanttypes
  • Effectief omgaan met bezwaren, weerstand en klachten
  • Crossselling, upselling en deepselling
  • Oefenen met real life telefoongesprekken met klanten

Resultaten

  • Je hebt meer vertrouwen in jouw unieke bijdrage aan het salesproces
  • Je straalt professionaliteit en vertrouwen uit in telefonische klantgesprekken
  • Je hebt praktisch ervaren hoe je de klant centraal stelt en het verschil maakt
  • Je merkt direct resultaat in de vorm van betere conversie en meer werkplezier
  • Je hebt de structuur en tools om succesvolle telefoongesprekken te voeren
  • Je herkent verschillende klanttypes en kunt specifiek inspelen op hun behoefte
  • Je gaat effectief om met klachten en ontevreden klanten

Boost je telefoonskills en maak het verschil

Voor wie?

Het beste uit je telefonische klantgesprekken halen, waarbij je continu de verbinding maakt met de klant en zijn behoefte centraal stelt. Dát is wat je wilt leren. In deze training Telefonische verkoop, bedoeld voor commerciële sales- en binnendienstmedewerkers en medewerkers van service en call centers, krijg je een duidelijke structuur en praktische tools aangereikt.

Kies voor fysiek of online

Je kunt bij je inschrijving kiezen voor de fysieke variant op een van de locaties in het land of voor de online variant in de ‘virtual classroom’. Wat heeft je voorkeur? Via de ‘virtual class’ garanderen we dezelfde kwaliteit en resultaten. Je leest het op www.suas.nl/opleidingen-en-trainingen/virtual-classroom.

Kosten

De totale prijs is opgebouwd uit de volgende componenten:

Training

De trainingsprijs is € 1.295,00 (excl. 21% btw).

Betaal je de training zelf? Dan profiteer je automatisch van een supervoordelige regeling. Je betaalt namelijk géén 21% btw, maar slechts een toeslag van 10%. Je prijs is dan € 1.424,50.

Materiaal

De prijs voor het lesmateriaal is € 78,29 (excl. btw). Je krijgt hiervoor:

  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving MijnSN
  • Succeskit SUAS NL
  • Acquisitie op zak

Arrangement

De prijs voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet is in totaal € 160,00 (excl. BTW). Je betaalt uiteraard geen arrangementskosten als je kiest voor de online variant in de ‘virtual class’.

Programma

Start- en eindmeting

Deze training maakt jou sterker. Hoe we dat kunnen garanderen? Voor aanvang vul je een Ontwikkeldoelenscan in en ontvang je een persoonlijk rapport. Hierdoor weet je precies: Waar sta je? Wat zijn je doelen? En wat heb je nodig om daar te komen? Met hulp van de trainer ga je heel gericht en gefocust aan de slag met jouw ontwikkeling. En haal je er dus het maximale uit. Na afloop volgt een eindmeting. Deze Persoonlijke Ontwikkelingsscan geeft opnieuw een uitgebreid rapport. Zo is glashelder hoe je bent gegroeid, maar ook op welke punten je jouw ontwikkeling (zelfstandig) kunt vervolgen.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de training bedraagt 6 weken. De training bestaat uit een online kick-off en 2 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 2 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de MijnSN leercommunity.

Bijeenkomst 1 en 2:

  • 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur

Train je virtueel? Dan passen we het rooster aan: een training die oorspronkelijk een dag duurt, verzorgen we virtueel in twee bijeenkomsten van 3,5 uur. Op die manier zorgen we ervoor dat je geen volle dagen achter je scherm zit en blijf je fris genoeg om de stof op te nemen. Bekijk het rooster voor je lesdagen en tijden.

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 12 deelnemers.

Mentor

Je leert pas echt als je het geleerde toepast in de praktijk. Voor aanvang van de eerste bijeenkomst ga je binnen jouw eigen organisatie aan de slag met diverse praktijkopdrachten. En kies je een mentor die je begeleidt en stimuleert bij jouw leerproces. Dit kan je leidinggevende of een (senior) collega zijn. Op www.suas.nl/opleidingen-en-trainingen/mentor vind je meer informatie over de rol van de mentor. Drie weken later neem je je ervaringen mee naar de volgende bijeenkomst.

Certificaat

Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een certificaat van SUAS. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd certificaat in huis.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen


Wat anderen over Telefonische verkoop zeggen

Ervaringen

8,2 van de 10

8,2 uit 6 ervaringen

Bekijk alle ervaringen

)

Nu starten met Telefonische verkoop

Telefonische verkoop

Maak van elk telefoontje een commercieel succes

  • Haal meer rendement uit klantcontact met vriendelijke, doelgerichte gesprekken
  • Straal professionaliteit en vertrouwen uit in commerciële telefoongesprekken
  • Bereik betere salesresultaten door helder te communiceren en beter te luisteren

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Kenneth Bernardina

Opleidingsadviseur

)

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou