Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud

Training Contentmarketing

Bind meer (potentiële) klanten aan jouw organisatie!

  • Verbeter jouw communicatiestrategie met de juiste content, kanalen en planning
  • Vertaal de klantbehoefte naar een aansprekende boodschap in woord en beeld
  • Verhoog je conversie met meetbare en relevante content

Bekijk alle details

8,0 van de 10

8 uit 4 ervaringen

Uitvoering
Training
Duur
3 dagen (9 weken)
Startmoment
Start al in november
Onderwerpen

Dit ga je leren in de training Contentmarketing

Wil jij jouw ideale klant bereiken, dan is succesvolle content onmisbaar. Deze content bestaat uit een mix van relevante informatie over de organisatie en haar aanbod. Met de training Contentmarketing creëer je als contentmarketeer een contentstrategie die naadloos aansluit op de marketingstrategie. Deze is volledig afgestemd op de behoeften van de (potentiële) doelgroep. Op deze manier kom je dichter bij het gewenste resultaat.

Hoe ziet je klantreis er nu uit? In de training breng je jouw customer journey in kaart. Je krijgt waardevolle inzichten over hoe je content daarbij nog creatiever én effectiever inzet. Je ontdekt hoe je content nog beter aansluit bij de behoefte van de klant. Natuurlijk mag de ondersteuning van AI daarbij niet ontbreken.

Naast het vergroten van je kennis om je rol als (content)marketeer nog effectiever uit te kunnen voeren, ontwikkel je vaardigheden die je als professional écht vooruit zullen helpen: creatief denken, storytelling en het succesvol betrekken van stakeholders bij jouw contentstrategie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Effectieve content ontwikkelen en aanbieden
  • De bijdrage van content aan je (content)marketingdoelstellingen
  • De AI-tools en toepassingen voor contentmarketing
  • Het mediagedrag van je klant (persona) en de customer journey
  • Contentplanning
  • Storytelling en de rode draad in je hele marketingcommunicatie
  • Resultaten van je contentstrategie meetbaar maken

Resultaten

  • Je kunt de marketingstrategie vertalen naar een passende contentstrategie
  • Je hebt een persona ontwikkeld en de customer journey in kaart gebracht
  • Je weet op welke (social) media je klanten zich bevinden
  • Je weet hoe je een goede contentplanning maakt
  • Vanuit het principe van storytelling bedenk en ontwikkel je content en ontwikkelen
  • Je weet resultaten meetbaar te maken, te monitoren en te verbeteren
  • Je kunt aan de slag met de AI-tools die jouw contentmarketing verrijken

Hoe relevanter de content, hoe meer klanten en succes

Voor wie?

Wil jij als communicatieprofessional, contentontwikkelaar of marketeer actief content inzetten om klanten te werven, binden, boeien en behouden? Krijg in de Contentmarketing training alle handvaten om een contentstrategie te ontwikkelen, uit te voeren, te meten, te monitoren en te verbeteren. Na het volgen van deze opleiding kun jij waardevolle content produceren die precies aansluit bij de behoeften van je klant.

Kosten

De totale prijs is opgebouwd uit de volgende componenten:

Training

De trainingsprijs is € 2.145,00 (excl. 21% btw).

Betaal je de training zelf? Dan profiteer je automatisch van een supervoordelige regeling. Je betaalt namelijk géén 21% btw, maar slechts een toeslag van 10%. Je prijs is dan € 2.359,50.

Materiaal

De prijs voor het lesmateriaal is € 119,80 (excl. btw). Je krijgt hiervoor:

  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving
  • Succeskit SUAS NL
  • Content!

Arrangement

De prijs voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet is in totaal € 240,00 (excl. BTW). Je betaalt uiteraard geen arrangementskosten als je kiest voor de online variant in de ‘virtual class’.

Programma

Online kick-off

In de online kick-off op de leeromgeving worden jouw leerdoelen en werkcontext in kaart gebracht. Een aantal dagen voor aanvang van de training start je met de eerste opdrachten.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de training bedraagt 9 weken. De training bestaat uit een online kick-off en 3 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 3 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de leeromgeving.

Bijeenkomst 1 t/m 3:

  • 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 12 deelnemers.

Diploma

Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een diploma van SUAS. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd instituutsdiploma in huis.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

)

Dit ga je leren in de training Contentmarketing

Contentmarketing

Bind meer (potentiële) klanten aan jouw organisatie!

  • Verbeter jouw communicatiestrategie met de juiste content, kanalen en planning
  • Vertaal de klantbehoefte naar een aansprekende boodschap in woord en beeld
  • Verhoog je conversie met meetbare en relevante content

Twijfel je nog? Volg eerst een gratis proefles!

Ontdek jouw mogelijkheden en wordt sterker.

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Wieneke Wegeling

Opleidingsadviseur

)

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou