Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud

Contentmarketing

Bind meer (potentiële) klanten aan jouw organisatie!

  • Verbeter jouw communicatiestrategie met de juiste content, kanalen en planning
  • Vertaal de klantbehoefte naar een aansprekende boodschap in woord en beeld
  • Verhoog je conversie met meetbare en relevante content

Bekijk alle details

8,0 van de 10

8 uit 4 ervaringen

Uitvoering
Training
Duur
3 dagen (9 weken)
Startmoment
Start al in maart
Onderwerpen

Dit ga je leren in Contentmarketing

Om je ideale klant te bereiken, heb je succesvolle content nodig. Deze bestaat uit een mix van relevante informatie over (het aanbod van) de organisatie. Als contentmarketeer ontwikkel je een contentstrategie die past bij de marketingstrategie, alles afgestemd op de behoefte van de (potentiële) doelgroep. Op die manier is de kans groot dat je het gewenste resultaat bereikt.

Als (content)marketeer ben je ongetwijfeld al in aanraking gekomen met artificial intelligence (AI). Je ontdekt in deze training wat handige AI-tools zijn voor contentmarketing en welke toepassingen van AI jouw werk efficiënter gaan maken. Denk aan ideeën voor nieuwe blogs, het genereren van beelden, het samenvatten van video’s, of andere toepassingen die je helpen je marketingprocessen efficiënter in te richten.

Naast de kennis om jouw rol als (content)marketeer nog beter uit te kunnen oefenen, werk je aan de skills die jou als professional écht verder gaan helpen: creatief denken, storytelling en het succesvol betrekken van stakeholders bij jouw contentstrategie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Effectieve content ontwikkelen en aanbieden
  • De bijdrage van content aan je (content)marketingdoelstellingen
  • De AI-tools en toepassingen voor contentmarketing
  • Het mediagedrag van je klant (persona) en de customer journey
  • Contentplanning
  • Storytelling en de rode draad in je hele marketingcommunicatie
  • Resultaten van je contentstrategie meetbaar maken

Resultaten

  • Je kunt de marketingstrategie vertalen naar een passende contentstrategie
  • Je hebt een persona ontwikkeld en de customer journey in kaart gebracht
  • Je weet op welke (social) media je klanten zich bevinden
  • Je weet hoe je een goede contentplanning maakt
  • Je kunt vanuit storytelling de juiste inhoud bedenken en ontwikkelen
  • Je weet resultaten meetbaar te maken, te monitoren en te verbeteren
  • Je kunt aan de slag met de AI-tools die jouw contentmarketing verrijken

Hoe relevanter de content, hoe meer klanten en succes

Voor wie?

Als communicatieprofessional, contentontwikkelaar of marketeer wil je content op de juiste manier inzetten om klanten te werven, binden, boeien en behouden. Deze opleiding biedt je alle handvatten om een bij de marketingstrategie passende contentstrategie te ontwikkelen, uitvoeren, meten, monitoren en verbeteren. Na de training contentmarketing maak je relevante en waardevolle content die precies aansluit bij de behoeften van je doelgroep.

Kosten

De totale prijs is opgebouwd uit de volgende componenten:

Training

De trainingsprijs is € 1.995,00 (excl. 21% btw).

Betaal je de training zelf? Dan profiteer je automatisch van een supervoordelige regeling. Je betaalt namelijk géén 21% btw, maar slechts een toeslag van 10%. Je prijs is dan € 2.194,50.

Materiaal

De prijs voor het lesmateriaal is € 119,80 (excl. btw). Je krijgt hiervoor:

  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving MijnSN
  • Succeskit SUAS NL
  • Content!

Arrangement

De prijs voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet is in totaal € 240,00 (excl. BTW). Je betaalt uiteraard geen arrangementskosten als je kiest voor de online variant in de ‘virtual class’.

Programma

Online kick-off

In de online kick-off op de digitale leeromgeving MijnSN.nl worden jouw leerdoelen en werkcontext in kaart gebracht. Een aantal dagen voor aanvang van de training start je met de eerste opdrachten.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de training bedraagt 9 weken. De training bestaat uit een online kick-off en 3 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 3 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de MijnSN leercommunity.

Bijeenkomst 1 t/m 3:

  • 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 12 deelnemers.

Diploma 

Na afronding ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een diploma van SUAS. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd instituutsdiploma in huis.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

)

Nu starten met Contentmarketing

Contentmarketing

Bind meer (potentiële) klanten aan jouw organisatie!

  • Verbeter jouw communicatiestrategie met de juiste content, kanalen en planning
  • Vertaal de klantbehoefte naar een aansprekende boodschap in woord en beeld
  • Verhoog je conversie met meetbare en relevante content

Twijfel je nog? Volg eerst een gratis proefles!

Ontdek jouw mogelijkheden en wordt sterker.

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Kenneth Bernardina

Opleidingsadviseur

)

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou