Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud
Master Human Development specialisatie leren en innoveren

Master Human Development specialisatie leren en innoveren

Bestudeer het ontwikkelklimaat van mensen in een organisatie

  • Verdiep je kennis over leren en de bijdrage van leren aan innoveren
  • Studeer in je eigen tempo met een modulaire opbouw
  • Veranker je kennis in de praktijk met gebruik van eigen casuïstiek

Bekijk alle details

Een startmoment wordt met je afgestemd

Uitvoering
Master
Accreditaties
NVAO
Duur
42 dagen (2,5 jaar)
ECTS (studiepunten)
60 ECTS (studiepunten)
Startmoment
Start al in januari
Onderwerpen
  • Foto van Ad Bergsma. Een man met grijze haren en een zwarte bril.
  • Foto van Albert Kampermann. Een man met kort grijzend haar, snor, bruine ogen en wit overhemd.
  • Foto van Arienne van Staveren. Een vrouw met blonde haren en blauwe ogen.
  • Foto van Bianca Beersma. Een vrouw met korte bruine haren en donkere ogen. +13
    Nog 13 anderen

Dit ga je leren in Master Human Development specialisatie leren en innoveren

Jij wilt een breed scala aan inzichten krijgen op het gebied van hoe mensen zich ontwikkelen en hoe leren kan bijdragen aan innovatie. Beslissingen wetenschappelijk kunnen onderbouwen, zodat je je vak nóg beter kunt uitoefenen. In deze NVAO-geaccrediteerde master Leren en Innoveren ontwikkel je binnen de master Human Development een gespecialiseerde kijk op de ontwikkeling van een leer- en innovatieklimaat.

In de verschillende modules vertaal je de theorie naar de praktijk en reflecteer je volop op je eigen gedrag. Het onderwerp van jouw masterthesis gaat over een deelaspect van het vakgebied leren en innoveren. De master bestaat uit 6 modules, praktijkonderzoek en een masterthesis.

Je doorloopt deze master in minimaal 2,5 jaar en maximaal 5 jaar. De master kent opstart momenten in januari, april en september. Na inschrijving wordt een persoonlijk studiepad met jou afgestemd die zo goed mogelijk aansluit bij jouw persoonlijke situatie.

Tijdens deze opleiding komen de volgende onderwerpen aan bod:

Verplicht :

  • Organisatietheorie en strategisch HRM
  • Psychologie van mensen in organisaties
  • Leren en innoveren
  • Onderzoek in organisaties

Keuzemodules :

  • Psychologie en verandermanagement
  • Conflictmanagement
  • Het brein in de organisatie
  • Professioneel adviseren
  • Teamcoaching en groepsinterventies
  • Professionele conflictbemiddeling
  • Psychologie in 7 dagen
  • Basis van kwaliteitsmanagement
  • Inrichting van kwaliteitsmanagement
  • Systematisch verbeteren en innoveren

Resultaten

  • Je draagt de NVAO-geaccrediteerde titel Master of Arts
  • Je hebt de wetenschappelijke kennis om ontwikkeltrajecten op te zetten
  • Je ontwikkelt een visie op leren
  • Je weet hoe leren kan bijdragen aan innoveren
  • Je hebt je professionele vaardigheden verder ontwikkeld
  • Je bent een echte professional binnen het vakgebied leren en innoveren
  • Je kent de meest recente inzichten uit de psychologie, organisatiekunde en HRD

Bestudeer het ontwikkelklimaat in een organisatie

Voor wie?

Ben jij een ervaren professional of manager en ben je toe aan een volgende stap in je carrière? Wil je leren benaderen vanuit de psychologie, neurowetenschap, organisatieontwikkeling en HRM? Kies dan voor de master Leren en innoveren en zet jouw beslissingen meer overtuigingskracht bij. Dit doe je met de nieuwste wetenschappelijke inzichten, die zich in de praktijk bewezen hebben, en best practices van collega-professionals.

Inhoud

Organisatietheorie en strategisch HRM

In deze basismodule krijg je inzicht in het functioneren van organisaties, in relatie tot de omgeving, en in de ontwikkeling van de medewerker daarbinnen. Wij adviseren je om de masteropleiding met deze module te starten.

Psychologie van mensen in organisaties

Mensen bepalen het succes van een organisatie. Hun mogelijkheden om te kunnen omgaan met veranderingen, creatieve oplossingen te bedenken en samen te werken zijn daarbij cruciaal. In deze basismodule staan daarom de psychologische processen van de mens centraal.

Leren en innoveren

In deze module staan de verschillende vormen en contexten van leren centraal. Hoe kunnen we leren op de werkplek beïnvloeden? Wat zijn de mogelijkheden van digitaal leren? Hoe kan leren bijdragen aan innoveren en hoe stimuleer je het collectieve leren?

Onderzoek in organisaties

In deze module staan de methodologie en de opzet van jouw thesis centraal. Je leert op een verantwoorde manier rapporteren over de bevindingen van jouw onderzoek. Je sluit de module af met jouw onderzoeksopzet voor de thesis.

Kijk voor de onderwerpen van de verschillende keuzemodules in de desbetreffende modulebeschrijving :

  • Psychologie en verandermanagement
  • Conflictmanagement
  • Het brein in de organisatie
  • Professioneel adviseren
  • Teamcoaching en groepsinterventies
  • Professionele conflictbemiddeling
  • Psychologie in 7 dagen
  • Basis van kwaliteitsmanagement
  • Inrichting van kwaliteitsmanagement
  • Systematisch verbeteren en innoveren

Masterthesis

Je voert zelf onderzoek uit, binnen een deelaspect van het vakgebied leren en innoveren, en je schrijft een methodologisch verantwoorde masterthesis. Dit onder begeleiding van jouw persoonlijke thesisbegeleider. Hierna ken je de verschillende benaderingen en technieken voor kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Bovendien kun je de onderzoeksresultaten schriftelijk en mondeling helder overbrengen.

Kosten

De totale prijs is opgebouwd uit de volgende componenten:

Opleiding

De prijs van de master is € 22500,00, wanneer je kiest voor een betaling in één keer. Je profiteert bij ons automatisch van een supervoordelige regeling, namelijk dat je géén 21% btw betaalt voor hoger onderwijs.

Bekijk ook onze andere betaalopties.

Financiering en STAP-budget

Wil je voordeliger studeren? Er zijn verschillende interessante mogelijkheden en wettelijke regelingen om gebruik van te maken. Bekijk ze allemaal op www.suas.nl/financieringsmogelijkheden.

Wil je gebruik maken van de STAP-budget subsidieregeling? Dan kunnen er afwijkende gunstige prijzen en startdata gelden. Alle informatie hierover en de regeling zelf vind je op www.suas.nl/stap-budget.

Materiaal

Je schaft voor de start van elke mastermodule zelf je studieboeken aan (ca. € 125,00 per module). Je ontvangt hiervoor van ons een literatuurlijst. Omdat de materiaalkosten niet bij de prijs van de master zijn inbegrepen, zullen ze ook niet op de factuur staan. Declareer ze dus, indien mogelijk, separaat bij je werkgever.

Je volgt de colleges altijd in het Nederlands. De literatuur kan wel deels in het Engels zijn.

Arrangement

De kosten voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet zijn bij de prijs inbegrepen.

Programma

Doelstellend gesprek

In een persoonlijk gesprek met je studiebegeleider bespreek je jouw achtergrond, motivatie en wederzijdse verwachtingen. Je formuleert samen je leerdoelen en bespreekt op welke manier je de opleiding het beste kunt volgen.

Collegedagen

Doordat de Master Leren en innoveren modulair is opgebouwd, kun je zelf jouw studietempo bepalen.

De opleiding bestaat uit een persoonlijk doelstellend gesprek, 6 modules met een minimale doorlooptijd van 2,5 jaar en 1 thesis.

Een mastermodule bestaat uit 7 collegedagen met een doorlooptijd van 14 weken. Je tijdsinvestering is circa 15 uur aan zelfstudie per week. Je kunt drie keer per jaar starten met de master: in januari, april en september.

Je kunt de modules maximaal 5 jaar combineren tot een complete master. Een complete master bestaat uit 60 ECTS: 48 ECTS voor de modules en 12 ECTS voor de thesis

Module 1 t/m 6, college 1 t/m 7:

  • 1 collegedag van 09.30 tot 17.30 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze masteropleiding is 20 deelnemers.

Diploma

Elke module wordt afgerond met een toets, waarbij je het geleerde integraal op jouw eigen praktijk toepast. Bij voldoende resultaat ontvang je een deelcertificaat. Heb je de hele hbo-master succesvol afgrond, dan ontvang je het getuigschrift Master Human Development met specialisatie Leren en innoveren en mag je de NVAO erkende mastertitel Master of Arts voeren.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

STAP-budget

Het STAP-budget is een subsidie vanuit de overheid van maximaal € 1.000,-, die je alléén nog in 2023 kunt aanvragen voor een erkende opleiding in het hoger onderwijs. Je kunt het gebruiken voor de financiering van de opleiding die je nu aan het bekijken bent. Je volgt bij SUAS met STAP-budget tijdelijk kosteloos een HBO- of mastermodule die onderdeel is van een geaccrediteerde opleiding. Of gebruik het STAP-budget voor € 1.000,- korting op de hele bachelor of master.

STAP-budget aanvragen? Zo geregeld!

  1. Kies je opleiding met STAP-budget die aansluit op je leerdoelen.
  2. Selecteer via de button 'Aanmelden met STAP-budget' je startmoment. Je ontvangt van ons je bewijs van vooraanmelding. Die heb je nodig voor je aanvraag bij UWV.
  3. Vraag online STAP-budget aan via het UWV STAP-portaal met je bewijs van vooraanmelding. Binnen vier weken krijg je bericht.
  4. Is je aanvraag goedgekeurd? Start met je opleiding!

MEER LEZEN

Docenten

Docenten

SUAS werkt met ruim 60 verschillende hoogleraren, professoren en professionals met een brede ervaring in zowel de academische wereld als de praktijk. Zo ben je altijd verzekerd van de meest actuele wetenschappelijke inzichten en trends binnen het werkveld. Onze docenten bieden inhoudelijke verdieping op basis van up-to-date wetenschappelijke kennis en leggen steeds de relatie tussen de theorie en jouw persoonlijke werkpraktijk. Op deze manier vallen werken en leren voor een belangrijk deel samen én kun je actuele wetenschappelijke inzichten vertalen naar krachtig handelen in jouw eigen praktijk.

Dit worden je docenten

  • dr. Ad Bergsma

    Hogeschool Saxion

    Foto van Ad Bergsma. Een man met grijze haren en een zwarte bril.

    Dr. Ad Bergsma studeerde Psychologie aan de Universiteit Utrecht. Hij promoveerde op onderzoek naar geluk over de relatie tussen moderne cognitieve theorieën over emoties en sociologische data over geluk. Hij was voorheen gastredacteur van Tijdschrift voor Management en Organisatie (maart 2015) voor het themanummer ‘Welbevinden op het werk’. Hedendaags is hij associate lector zelfmanagement bij Saxion. Hij schreef onder meer de boeken Happiness at work (2013), Gelukkig voor de klas, ga voor meer werkplezier en betere pestaties (2014) en Sturen op Geluk (2012).

  • mr. Ad Faasse

    Mr. Ad Faasse heeft rechten gestudeerd in de tijd dat hij werkzaam was bij de politie. Hij voelt zich thuis op verschillende rechtsterreinen. Dat stelde hem in staat op verschillende coordinerende en leidinggevende posities boeiende projecten op te zetten en uit te voeren. Inspiratie haalt hij vooral uit de natuur. Dat heeft ook te maken met “back to basics”. Zorg voor de natuur maar ook zorg voor een eigen habitat waarbinnen iemand tot zijn recht komt is belangrijk. Vallen en weer opstaan, eigen veerkracht ontwikkelen en onderhouden, systemen doorgronden helpen de horizon te verbreden en het leven interessanter te maken. Die rijke ervaring deelt hij graag met studenten.

  • dr. Albert Kampermann

    Open Universiteit

    Foto van Albert Kampermann. Een man met kort grijzend haar, snor, bruine ogen en wit overhemd.

    Dr. Albert Kampermann is assistant professor Duurzaam HRM aan de Open Universiteit. Hij doet onderzoek naar het bevorderen van duurzame inzetbaarheid en heeft daarnaast een eigen bedrijf in online assessments om medewerkers en managers te ondersteunen bij het vormgeven van talentmanagement. Het voortdurend verbeteren van de dialoog op de werkvloer is zijn specialiteit en heeft ook centraal gestaan in zijn proefschrift. Hij heeft verschillende boeken geschreven over organisatieverandering, leiderschap en HRM en schrijft graag artikelen voor vakbladen. Zijn passie is de stichting Himalayan Care Hands die ontwikkelingswerk doet in Nepal.

  • dr. Arienne van Staveren

    Foto van Arienne van Staveren. Een vrouw met blonde haren en blauwe ogen.

    Dr. Arienne van Staveren werkt op het snijvlak van onderzoek en leren en innoveren aan vraagstukken en ontwikkelingen in het onderwijs en in de zorg. Als lector Leren en innoveren bij de Marnixacademie houdt ze zich bezig met de vraag naar hoe je innoveert. Naast lector is ze academic director van de Master Leren en Innoveren. Om vraagstukken en ontwikkelingen richting te geven, zoekt ze naar mogelijkheden van betrokkenen en zal ze inzichten die tijdens het werken aan vernieuwing ontstaan, methodisch bevragen om deze beschikbaar te krijgen voor anderen. Ze leidt onderzoeksprogramma’s gericht op duurzame verandering en geeft les in leren innoveren, veranderkunde, leiderschap en actieonderzoek. Verder begeleidt ze studenten in hun thesisonderzoek.

  • prof. dr. Bianca Beersma

    Vrije Universiteit Amsterdam

    Foto van Bianca Beersma. Een vrouw met korte bruine haren en donkere ogen.

    Prof. Dr. Bianca Beersma studeerde Sociale Psychologie aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Ze promoveerde op onderzoek naar de rol van sociale motivatie bij onderhandelingen in teams. Op dit moment is ze Professor Instituties en Identiteiten bij de afdeling Organisatie Wetenschappen aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Haar onderzoek richt zich op organisatiegedrag en haar specialisaties betreffen het functioneren van teams, onderhandelingsprocessen en –uitkomsten, conflicthanteringcoaching in organisaties, en zelfs roddelen op het werk. Ze heeft meerdere publicaties op haar naam staan, waaronder Does coaching work? (2014) en Who are you calling rude? Honor-related differences in morality and competence evaluations after an insult (2014).

  • dr. Daantje Derks

    Erasmus Universitet Rotterdam

    Foto van Daantje Derks. Een blonde vrouw met blauwe ogen.

    Dr. Daantje Derks is universitair docent Arbeid & Organisatie Psychologie aan het Instituut voor Psychologie van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ze studeerde Sociale Psychologie aan de Radboud Universiteit, waarna ze ruim 5 jaar werkzaam was als universitair docent bij de Open Universiteit Nederland. Na een overstap naar het bedrijfsleven, is ze in 2008 weer teruggekeerd naar het universitaire bestaan. In september 2007 is ze gepromoveerd op het uiten van emoties via internet. Huidige onderzoeksthema’s richten zich op de psychologische effecten van digitale media en werk. Ze is coördinator van de minor A&O psychologie welke uit twee thema’s bestaat: Psychological Capital en Emotion Management.

  • Harry Jonker MA

    Foto van Harry Jonker. Een man met hele korte grijze haren en een ronde zwarte bril.

    Harry Jonker MA is medeoprichter van het consultancy bedrijf The Art of Dialogue met de missie: ‘Unlock your people’s potential’. Hij heeft een Technisch Bedrijfskundige achtergrond en vele jaren management- en directiefuncties bekleed bij Defensie en in het bedrijfsleven. Hij heeft zijn Lean Six Sigma Black Belt in 2014 gehaald, waarna hij als zelfstandig ondernemer een aantal jaren diverse projecten daarin heeft mogen leiden. Met de vraag 'Waarom Lean onvoldoende tot wasdom komt in Nederland en het Westen' heeft hij de Master Human Development (specialisatie Verandermanagement) afgerond. Niet met ‘of-of’, maar ‘en-en’ denken wil Harry de verschillende veranderstrategieën bij elkaar brengen en met elkaar combineren.

  • dr. Hillie Aaldering

    Universiteit van Amsterdam

    Foto van Hillie Aaldering. Een vrouw met blonde haren, blauwe ogen en een zwart jasje.

    Dr. Hillie Aaldering werkt als assistent-professor bij de faculteit Arbeids- en Organisatiepsychologie aan de Universiteit van Amsterdam. In 2014 behaalde ze haar PhD bij dezelfde vakgroep. Ze geeft aan de UvA les in de bachelor Bestuurs- en organisatiewetenschappen en coördineert bachelorthesen. Daarnaast geef ze les in de master Beleid, Communicatie en Organisatie over Samenwerking & Conflict en in de premaster over kwantitatieve onderzoeksmethoden en vaardigheden. Bij SUAS is Hillie inhoudsverantwoordelijke van de mastermodule Psychologie van mensen in organisaties binnen de Master Human Development.

  • prof. dr. Jaap Denissen

    Universiteit Utrecht

    Foto van Jaap Denissen. Een man met bruine haren en blauwe ogen.

    Prof. Dr. Jaap Denissen is hoogleraar ontwikkelingspsychologie aan de Universiteit Utrecht.

  • dr. Jos Baeten

    Foto van Jos Baeten. Een man met korte grijze haren in een net pak.

    Drs. Jos Baeten is econoom, socioloog en gepromoveerd in de bedrijfskunde op leerprocessen en The Power of Peer feedback. Hij heeft gewerkt in het bedrijfsleven, voortgezet onderwijs en hbo en sinds 1999 in zijn eigen bedrijven als ondernemer, ontwerper en trainer. Hij heeft zijn kennis gekristalliseerd in 3 boeken voor Nederlandse en Amerikaanse markt, 11 artikelen, 525 presentaties en in een proefschrift. Zijn Leerprocestheorie over samenlerend produceren met de Peer Feedback en Reflectiecyclus zijn inmiddels wetenschappelijk geaccepteerd. Hij houdt zich sinds 2011 vooral bezig met de invoering van werkplekleren met leertechnologie bij organisaties en daarbinnen vooral met beeldend leren en trainen.

  • Dr. Kimberley Breevaart

    Erasmus Universiteit Rotterdam

    Profielfoto van Kimberly Breevaart.

    Dr. Kimberley Breevaart is universitair hoofddocent Leiderschap & Organisatiepsychologie aan de Erasmus School of Social Sciences van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ze promoveerde binnen dezelfde vakgroep op het onderwerp “Bevlogen Leiderschap” en keerde na een aantal jaar werken aan de Vrije Universiteit Amsterdam weer terug naar het Rotterdamse. Ze geeft les in de bachelor Organisatiepsychologie en begeleidt bachelor en masterstudenten met hun scriptie, op het hoofdthema leiderschap en mentale gezondheid van medewerkers.

  • drs. Ria van Dinteren

    Foto van Ria van Dinteren. Een vrouw met blonde haren ien een parelketting.

    Drs. Ria van Dinteren is bedrijfskundige en onderwijskundige. Ze is thuis op inhoudelijke thema’s zoals anders leren leren, vitaliteit en innovatie. Sinds 2010 houdt zij zich bezig met de toepassingen van breinkennis in organisaties. Zij werkt als coach en begeleider van managementteams en heeft boeken over neurowetenschap op haar naam staan waaronder Brein@work (in 2011 genomineerd als managementboek van het jaar) en Breinopeners. Ze heeft een eigen organisatieadviesbureau Breinwerk, maakt deel uit van het valorisatiepannel van de VU over de toepassingen van neurowetenschappelijk onderzoek en zit in de Program Advisory Board van de ATD (American Association for Talent Development). In 2017 ontving ze de Lifetime Achievement award van de NVO2.

  • prof. dr. Rob Poell

    Tilburg University

    Foto van Rob Poell. Een man met grijze haren en bruine ogen.

    Prof. Dr. Rob Poell studeerde sociale wetenschappen aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Momenteel is hij als Professor Human Resource Development verbonden aan Tilburg University. ‘Ik ben vooral geïnteresseerd in hoe mensen strategisch opereren bij het zichzelf ontwikkelen. Ook de mogelijkheden die het werk daartoe biedt zijn cruciaal. Het effect van een training zal gering zijn als je geen aandacht besteed aan de werkplek én aan de persoon zelf.’ Over de rol van HR zegt Rob: ‘Het is één van de kernrollen van HR om recht te doen aan de talenten die mensen hebben meegekregen en die ze ten goede van zichzelf en organisatie kunnen ontplooien. Als je daaraan gestalte kan geven, dan ben je volgens mij goed bezig.’

  • prof. dr. Robert-Jan Simons

    SUAS

    Foto van Robert-Jan Simons. Een man met grijze haren en blauwe ogen.

    Prof. Dr. P. Robert-Jan Simons was tot 2014 hoogleraar aan de Universiteit Utrecht (Leerstoel Didactiek in digitale context). Daarvoor was hij hoogleraar Onderwijs- en Opleidingspsychologogie aan de Katholieke Universiteit Nijmegen, de huidige Radboud Universiteit. Zijn onderzoek richtte zich op digitale didactiek, leervoorkeuren, lerende organisaties, professionele ontwikkeling, feedback, metacognitieve vaardigheden en nieuwsgierigheid. Van 2010 tot 2014 was hij ook directeur van de NSO: de Nederlandse School voor Onderwijsmanagement in Amsterdam. Vanaf 2014 werkt hij vanuit zijn bureau “Visie op leren” als adviseur en opleider. Robert-Jan is lid van de WAR van het Schoolleidersregister po.

  • dr. Suzanne Verdonschot

    Foto van Suzanne Verdonschot. Een vrouw met bruine haren, blauwe ogen en een blauwe trui.

    Dr. Suzanne Verdonschot ziet haar rol als begeleiden van leren en innoveren in het werk. Ze kiest vaak voor onderzoek als aanpak. Dat is volgens haar een prachtige manier om dingen in beweging te zetten. De kracht van nieuwsgierigheid doet dan zijn werk; kennis gaat stromen als mensen vragen hebben. Op dit moment begeleidt ze organisaties en teams die benieuwd zijn hoe zij een kleine innovatie of gelukt experiment kunnen uitbouwen naar een grootschalige beweging. Daarnaast doet ze veel onderzoek om de impact van leer- en veranderinterventies vast te stellen. De inzichten uit dit soort projecten publiceert ze regelmatig in artikelen, onderzoekspapers en boeken.

  • dr. Sandra Doeze Jager - van Vliet MBA

    Avans Hogeschool

    Foto van Sandra Doeze Jager Van Vliet. Een vrouw met blonde haren, zwart leren jasje en zilveren oorbellen.

    Dr. Sandra Doeze Jager - van Vliet MBA is bij Avans Hogeschool verbonden aan het expertisecentrum Sustainable Business. Als kenniskringlid en onderzoeker is zij actief op het snijvlak van duurzaamheid en wendbaarheid via People & Sustainability (duurzame inzetbaarheid, AI en zelfsturende teams). Ze werkte jarenlang in de commercie. De assessmentwereld kent ze door en door en in 2014 besloot ze om definitief het onderwijs in te gaan. Haar expertise beslaat duurzaam wendbaarheidsgedrag en de vertaling hiervan naar communicatie, psychologische en HR. Dit sluit aan bij haar achtergrond in psychologie, communicatie en personeelswetenschap. Ze promoveerde in 2017 op proactieve en adaptieve wendbaarheid van medewerkers aan de Erasmus Universiteit.

  • dr. Yannick Balk

    Universiteit van Amsterdam

    Yannick Balk is werkzaam als universitair docent Sport-en Prestatiepsychologie bij de afdeling Arbeids- en Organisatiepsychologie aan de Universiteit van Amsterdam. In 2018 promoveerde hij op onderzoek naar mentale belasting en mentaal herstel in de topsport. Hij is daarnaast is hij werkzaam in de praktijk als sport- en prestatiepsycholoog.

Nu starten met Master Human Development specialisatie leren en innoveren

Master Human Development specialisatie leren en innoveren

Bestudeer het ontwikkelklimaat van mensen in een organisatie

  • Verdiep je kennis over leren en de bijdrage van leren aan innoveren
  • Studeer in je eigen tempo met een modulaire opbouw
  • Veranker je kennis in de praktijk met gebruik van eigen casuïstiek

Kom naar de Inspiratiemiddag voor de Master Human Development

Proef de sfeer op de campus, volg een proefcollege en stel al je vragen.

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Portretfoto van Susanne Beukes. Een vrouw met lang rossig haar met krullen en witte trui met daarover een zwarte blazer.

Susanne Beukes

Opleidingsadviseur

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou