Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud
Mastermodule Data Driven Business Strategy
8,3 van de 10

8,3 uit 3 ervaringen

Mastermodule Data Driven Business Strategy

Een data driven verdienmodel dat klantwaarde creëert

  • Onderzoek de externe data driven focus van de organisatie
  • Denk na over de strategische inzet van data analytics en tools
  • Draag bij aan data driven waardecreatie in de organisatie

Bekijk alle details

8,3 van de 10

8,3 uit 3 ervaringen

Uitvoering
Mastermodule
Duur
3 dagen (12 weken)
Startmoment
Start al in september
Onderwerpen

Dit ga je leren in Mastermodule Data Driven Business Strategy

Het ontwikkelen van een nieuw data driven verdienmodel vereist niet alleen een creatieve aanpak maar ook een grote mate van gebruik van data. Het verbinden van klanten, partners en andere stakeholders is ook belangrijk.

In deze module ga je met een externe focus aan de slag met data en ga je op zoek naar de kansen en risico’s die dit met zich meebrengt. De ‘harde’ technologiekant van bedrijfskunde komt aan de orde, maar wordt vertaald naar strategie. Hoe laat je data analytics en tools bijdragen aan waardecreatie in jouw business en welke technologie hoort hierbij? Wat wil je precies bereiken? Wat levert de meeste businesswaarde op? Wat wil de klant?

Organisaties die datagedreven opereren richten zich op het vastleggen, opschonen en beheren van zinvolle data. Je adviseert het management van jouw organisatie over een nieuw of verbeterd data driven verdienmodel in jouw organisatie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Trends, data en tools
  • Data driven verdienmodellen
  • Waardecreatie in de organisatie
  • Ethische overwegingen en privacy bij data driven werken
  • Businesscase voor een data driven verdienmodel

 

Resultaten

  • Je brengt nieuwe data driven trends in kaart voor jouw organisatie
  • Je formuleert strategische opties voor een nieuw data driven verdienmodel
  • Je kiest een nieuw data driven verdienmodel die meeste waarde creëert
  • Je adviseert het management over een nieuw data driven verdienmodel

Een data driven verdienmodel voor jouw organisatie

Voor wie?

Als bedrijfskundige geloof je in de meerwaarde van verdienmodellen die gevoed worden door data. Hoe realiseer je hiermee een onderscheidend vermogen? En wat betekent dit voor je processen? Laat je voeden door actuele inzichten op het gebied van datadriven business  en verzilver je kennis naar masterniveau.

Toelatingscriteria

Voor alle masterprogramma's heb je een hbo-achtergrond nodig, aangevuld met twee jaar relevante werkervaring. Beschik je niet over een hbo-bachelor of wo-diploma, maar heb je wel aantoonbaar minimaal hbo werk- en denkniveau, dan kun je een toelatingsprogramma volgen.

Mocht je ervoor kiezen om de gehele master te gaan volgen, dan volgt er een studiegesprek met jouw studiebegeleider. In dit gesprek bespreek je jouw achtergrond, motivatie, wederzijdse verwachtingen, of de opleiding aansluit bij jouw leerdoelen en stel je samen een voorlopig studiepad samen.

Voorbereiding

Gedurende deze mastermodule ga je werken aan je eigen beroepsproduct. Het grote voordeel hiervan is dat je na afronding van de module een concreet plan in handen hebt om impact mee te maken. Hiervoor dien je een praktijkopdracht, case of assessment in te brengen in de vorm van een analyse, advies of ontwerp. Deze kan voor je eigen bedrijf of gebaseerd zijn op de functie die je vervult. Heb je momenteel geen (vaste) baan? Dan volstaat het inbrengen van een praktijkopdracht namens of voor een bedrijf.

Om je te begeleiden bij de praktijkopdracht kies je een eigen business coach. Hij of zij werkt in je organisatie en is beschikbaar en bereid om je te begeleiden bij het uitwerken van je praktijkopdrachten. Kijk voor meer informatie over de rol en taken van de businesscoach op www.suas.nl/opleidingen-en-trainingen/business-coach.

Inhoud

Trends, data en tools

Je werkt in een externe analyse uit welke nieuwe data driven verdienmodellen relevant zijn voor de organisatie en welke kansen en bedreigingen aan de orde zijn. Relevante trends en de (mogelijke) impact breng je op strategisch niveau in beeld.

Data driven verdienmodellen

Je brengt in beeld welke impact snel veranderende en soms tegenstrijdige data hebben op data analytics en tools om waardecreatie te realiseren in jouw organisatie.

Waardecreatie en ethische overwegingen in de organisatie

Je weegt af welk data driven verdienmodel voor je organisatie het meeste waarde kan creëren door de kansen en risico’s af te wegen, evenals de ethische aspecten.

Data driven businesscase

Je adviseert het management over jouw nieuwe verdienmodel en onderbouwt dit met achtergronden, veronderstellingen en aannames, maar ook met de beschrijving van een worst-case en een best-case scenario.

Kosten

De totale prijs is opgebouwd uit de volgende componenten:

Opleiding

De prijs van deze mastermodule is € 2.950,00. Je profiteert bij ons automatisch van een supervoordelige regeling, namelijk dat je géén 21% btw betaalt voor hoger onderwijs.

Financiering

Wil je voordeliger studeren? Er zijn verschillende interessante mogelijkheden en wettelijke regelingen om gebruik van te maken. Bekijk ze allemaal op www.suas.nl/financieringsmogelijkheden.

Materiaal

De prijs voor het lesmateriaal is € 141,42 (excl. btw). Je krijgt hiervoor:

  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving MijnSN
  • Succeskit SUAS NL
  • Het onoverwinnelijke bedrijf (boek)
  • See Sooner, Act Faster

Arrangement

De prijs voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet is in totaal € 240,00 (excl. btw).

Kies je voor de avondvariant? Dan is de arrangementsprijs per avond €30,00 (excl. btw) voor gebruik van de accommodatie en koffie/thee.

Programma

Business coach

Voor de start van je studie kies je je business coach. Hij of zij werkt in je organisatie en is beschikbaar en bereid om je te begeleiden bij het uitwerken van je praktijkopdrachten. Kijk voor meer informatie over de rol en taken van de business coach op https://www.suas.nl/opleidingen-en-trainingen/business-coach.

Persoonlijk leerpad

Na je inschrijving vind je op de online leeromgeving de uitleg en de stappen om je persoonlijk leerpad te formuleren. Waarin wil jij op persoonlijk gebied gegroeid zijn aan het einde van deze module? Wil je groeien in leiderschap, in zelfvertrouwen om complexe situaties kansen te blijven zien? 

Module-opdracht

De module rond je af door het opleveren van een praktijkopdracht. Dit is een specifieke oplossing of advies, gebaseerd op de theorie uit de module en onderzoek dat je in de praktijk uitvoert. Je kunt deze opdracht in je eigen organisatie uitvoeren. Heb je je eigen adviespraktijk of ben je in-between-jobs? Dan kun je de opdracht uitvoeren bij één van je opdrachtgevers of je zoekt een maatschappelijke organisatie die behoefte heeft aan jouw bedrijfskundige expertise. 

Voorbereidingsopdrachten 

Na je inschrijving start je met de voorbereidingsopdrachten zoals het online kennismaken met je medestudenten, het doorlezen van inleidende hoofdstukken en het inventariseren van de huidige situatie rondom je module-opdracht. Deze voorbereidingsopdrachten vind je in de online leeromgeving. Ze helpen je bij de voorbereiding op de eerste bijeenkomst.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de Master module bedraagt 12 weken. De module bestaat uit een online kick-off en 3 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 12 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de MijnSN leercommunity. Wil je liever de avond variant volgen? Dat kan!

Dagvariant:

Bijeenkomst 1 t/m 3:

  • 1 dag van 09:30 tot 17:30 uur

Avond variant:

Bijeenkomst 1 t/m 6:

  • 1 avond van 18:30 tot 22:00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze mastermodule is 20 deelnemers.

Certificaat

Deze module wordt afgerond met een beroepsproduct, waarin je het geleerde integraal op jouw eigen praktijk toepast. Jijzelf en je organisatie hebben er direct baat bij! Bij een voldoende resultaat ontvang je een certificaat van SUAS.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

Docenten

Docenten 

SUAS werkt met ruim 60 hoogleraren, professoren en professionals met zowel een rijke ervaring in de academische wereld als de praktijk. Zo ben je altijd verzekerd van de meest actuele wetenschappelijke inzichten en trends binnen het werkveld. Onze docenten bieden inhoudelijke verdieping op basis van up-to-date wetenschappelijke kennis en leggen steeds de relatie tussen de theorie en jouw eigen werkpraktijk. Op deze manier vallen werken en leren voor een belangrijk deel samen én kun je actuele wetenschappelijke inzichten vertalen naar krachtig handelen in jouw persoonlijke praktijksituatie.

Dit worden je docenten

  • Witek ten Hove

    Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

    Witek ten Hove is een ervaren professional op het gebied van datagestuurde bedrijfsoplossingen. Zijn expertise ligt in het snijvlak van business, wetenschap en data technologie. Met zijn combinatie van academische achtergrond en professionele ervaring, is hij een veelgevraagde consultant voor organisaties die streven naar digitale transformatie en optimalisatie van hun bedrijfsprocessen. Zijn benadering van data science vraagstukken is zowel pragmatisch als innovatief, waarbij hij academische gedegenheid en real-world toepassing naadloos integreert. Hij is een open innovation practitioner die regelmatig zijn inzichten en artikelen deelt over thema's op het gebied van data driven business en digitale innovatie.

  • John Smits

    John Smits inspireert al jaren studenten als het gaat om de regisseursrol op het snijvlak van IT & business. Het werken met nieuwe technieken, durven te pionieren en verandermanagement is voor hem een tweede natuur. Met de krachtige combinatie van IT-trainingen, IT-ervaring en een afgeronde MBA en accountantsopleiding voorziet hij het bedrijfsleven van strategisch advies. Hij deelt graag zijn kennis en coacht, inspireert, prikkelt en enthousiasmeert studenten graag op het gebied van digitale transitie en datagedreven werken. Als innovator is hij trainer en ontwikkelaar van onderwijsmateriaal op het gebied van Big Data, Business Intelligence, ICT, Data Analyse en FinTech.

)

Nu starten met Mastermodule Data Driven Business Strategy

Mastermodule Data Driven Business Strategy

Een data driven verdienmodel dat klantwaarde creëert

  • Onderzoek de externe data driven focus van de organisatie
  • Denk na over de strategische inzet van data analytics en tools
  • Draag bij aan data driven waardecreatie in de organisatie

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Ditty van der Elst

Opleidingsadviseur

)

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou