Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud
Telefonische commerciële vaardigheden
8,0 van de 10

8,0 uit 2 ervaringen

Telefonische commerciële vaardigheden

Maak van elk telefoontje een commercieel succes

  • Haal meer rendement uit klantcontact met vriendelijke, doelgerichte gesprekken
  • Straal professionaliteit en vertrouwen uit in commerciële telefoongesprekken
  • Bereik betere salesresultaten door helder te communiceren en beter te luisteren

Bekijk alle details

8,0 van de 10

8,0 uit 2 ervaringen

Uitvoering
Training
Duur
2 dagen (6 weken)
Startmoment
Start al in mei
Onderwerpen

Dit ga je leren in Telefonische commerciële vaardigheden

Aangezien jij dagelijks klantcontact hebt, speel je een cruciale rol. Je voert veel telefoongesprekken en bent medebepalend voor het succes van de organisatie. Effectief en efficiënt omgaan met je tijd? De behoeftes en wensen van je klant inventariseren, daar op de juiste wijze op inspringen én professioneel optreden bij klachten? Ga er maar aan staan!

In deze training krijg je structuur en tools aangereikt om succesvol telefonische klantgesprekken te voeren en ervaar je hoe je, door de klant centraal te stellen, het verschil kunt maken. We pakken het praktisch aan. Je oefent met medecursisten en ervaart hoe de juiste (commerciële) communicatie leidt tot tevreden klanten. Dit alles concreet afgestemd op jouw situatie in jouw bedrijf.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Vaardigheden, kennis en attitude
  • Verbinding met je klant
  • Structuur van een goed acquisitiegesprek, verkoopgesprek en klachtgesprek
  • Opening van het klantgesprek
  • Inventarisatie van behoeftes en wensen
  • Succesvol pitchen
  • Toepassen van afsluittechnieken
  • Omgaan met de diverse klanttypes
  • Effectief omgaan met bezwaren, weerstand en klachten
  • Crossselling, upselling en deepselling
  • Oefenen met real life telefoongesprekken met klanten

New Heroes

Tijdens deze training krijg jij toegang tot het online platform New Heroes. Je gaat actief aan de slag met enkele opdrachten uit de leerreizen van New Heroes. Daarnaast kun jij op eigen initiatief verder werken aan je vaardigheden op het gebied van persoonlijke kracht, communicatie en leiderschap. Alles in jouw eigen tempo, waar en wanneer jij het wilt. 

Resultaten

  • Je hebt meer vertrouwen in jouw unieke bijdrage aan het salesproces
  • Je straalt professionaliteit en vertrouwen uit in telefonische klantgesprekken
  • Je hebt praktisch ervaren hoe je de klant centraal stelt en het verschil maakt
  • Je merkt direct resultaat in de vorm van betere conversie en meer werkplezier
  • Je hebt de structuur en tools om succesvolle telefoongesprekken te voeren
  • Je herkent verschillende klanttypes en kunt specifiek inspelen op hun behoefte
  • Je gaat effectief om met klachten en ontevreden klanten

Boost je telefoonskills en maak het verschil

Voor wie?

Het beste uit je telefonische klantgesprekken halen, waarbij je continu de verbinding maakt met de klant en zijn behoefte centraal stelt. Dát is wat je wilt leren. In deze training, bedoeld voor commerciële sales- en binnendienstmedewerkers en medewerkers van service en call centers, krijg je een duidelijke structuur en praktische tools aangereikt.

Kies voor fysiek of online

Je kunt bij je inschrijving kiezen voor de fysieke variant op één van de locaties in het land of voor de online variant in de ‘virtual classroom’. Wat heeft je voorkeur? Via de ‘virtual class’ garanderen we dezelfde kwaliteit en resultaten. Je leest het op www.suas.nl/opleidingen-en-trainingen/virtual-classroom.

Kosten en financiering

Deze training kost in totaal € 1.313,29 exclusief btw en is opgebouwd uit de volgende componenten:

Training

Jouw investering in deze training bedraagt € 1095,00 (exclusief 21% btw). 

Volg je de training particulier of via een btw-vrijgestelde organisatie (bijvoorbeeld overheid, zorginstelling of bank)? Dan bieden wij je de voordelige mogelijkheid om geen btw te betalen, maar slechts een toeslag van 10% over de training en datgene wat onlosmakelijk aan de training verbonden is. De investering bedraagt dan € 1204,50. Dit kun je aangeven bij je inschrijving (online of telefonisch).

Financiering en STAP-budget

Wil je voordeliger studeren? Er zijn verschillende interessante mogelijkheden en wettelijke regelingen om gebruik van te maken. Bekijk ze allemaal op www.suas.nl/financieringsmogelijkheden.

Wil je gebruik maken van de STAP-budget subsidieregeling? Dan kunnen er afwijkende gunstige prijzen en startdata gelden. Alle informatie hierover en de regeling zelf vind je op www.suas.nl/stap-budget.

Materiaal

Jouw investering in het lesmateriaal bedraagt € 78,29 (exclusief btw). Je ontvangt hiervoor:

  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving MijnSN
  • Succeskit SUAS NL
  • Materiaalpakket
  • 6 mnd toegang tot online trainingen van New Heroes
  • Acquisitie op zak

Daarnaast ontvang je de hand outs en wordt er gebruikt gemaakt van online testen en scans. Mocht je reeds in het bezit zijn van de literatuur of deze niet via ons willen ontvangen, geef dit dan aan in het opmerkingenveld op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Arrangement

Voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet betaal je in totaal € 140,00 (exclusief btw). Indien een lesdag virtueel wordt gegeven komen de arrangementskosten voor die dag te vervallen.

Programma

Start- en eindmeting

Deze training maakt jou sterker. Hoe we dat kunnen garanderen? Voor aanvang vul je een Ontwikkeldoelenscan in en ontvang je een persoonlijk rapport. Hierdoor weet je precies: Waar sta je? Wat zijn je doelen? En wat heb je nodig om daar te komen? Met hulp van de trainer ga je heel gericht en gefocust aan de slag met jouw ontwikkeling. En haal je er dus het maximale uit. Na afloop volgt een eindmeting. Deze Persoonlijke Ontwikkelingsscan geeft opnieuw een uitgebreid rapport. Zo is glashelder hoe je bent gegroeid, maar ook op welke punten je jouw ontwikkeling (zelfstandig) kunt vervolgen.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de training bedraagt 6 weken. De training bestaat uit een online kick-off en 2 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 2 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de MijnSN leercommunity.

Bijeenkomst 1 en 2:

  • 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur

Train je virtueel? Dan passen we het rooster aan: een training die oorspronkelijk een dag duurt, verzorgen we virtueel in twee bijeenkomsten van 3,5 uur. Op die manier zorgen we ervoor dat je geen volle dagen achter je scherm zit en blijf je fris genoeg om de stof op te nemen. Bekijk het rooster voor je lesdagen en tijden.

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 12 deelnemers.

Mentor

Je leert pas echt als je het geleerde toepast in de praktijk. Voor aanvang van de eerste bijeenkomst ga je binnen jouw eigen organisatie aan de slag met diverse praktijkopdrachten. En kies je een mentor die je begeleidt en stimuleert bij jouw leerproces. Dit kan je leidinggevende of een (senior) collega zijn. Op www.suas.nl/mentor vind je meer informatie over de rol van de mentor. Drie weken later neem je je ervaringen mee naar de volgende bijeenkomst.

Certificaat 

Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een certificaat van SUAS. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd certificaat in huis.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

STAP-budget

Het Stap-budget is een subsidie vanuit de overheid van maximaal € 1.000,- om een opleiding, training of cursus te volgen. Het is voor iedereen die zichzelf verder wil ontwikkelen vanaf 18 jaar tot aan de AOW leeftijd. Gebruik het als kans om je kennis te verdiepen binnen je loopbaan, of om eindelijk die omscholing te doen waar je al zo lang van droomt. 

STAP-budget aanvragen? Zo geregeld!

  1. Kies je opleiding en startdatum. Je moet starten binnen drie maanden vanaf het moment dat je het STAP-budget aanvraagt.
  2. Meld je met STAP-budget aan voor je opleiding. Bewaar je bewijs van aanmelding. Die heb je nodig voor je aanvraag bij UWV.
  3. Vraag je STAP-budget aan bij UWV met je bewijs van vooraanmelding. Binnen vier weken krijg je bericht.
  4. Is je aanvraag goedgekeurd? Start met je opleiding!

MEER LEZEN

Nu starten met Telefonische commerciële vaardigheden

Telefonische commerciële vaardigheden

Maak van elk telefoontje een commercieel succes

  • Haal meer rendement uit klantcontact met vriendelijke, doelgerichte gesprekken
  • Straal professionaliteit en vertrouwen uit in commerciële telefoongesprekken
  • Bereik betere salesresultaten door helder te communiceren en beter te luisteren
Twee vrouwelijke collega's zitten aan een witte ronde tafel en overleggen met elkaar

Twijfel je nog? Volg eerst een gratis proefles!

Ontdek jouw mogelijkheden en wordt sterker.

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Kenneth Bernardina

Opleidingsadviseur

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou